VEELGESTELDE VRAGEN - Mathmos Lavalampen

  1. V. Kan ik vervangende onderdelen voor mijn lavalamp kopen?
    A. Ja, Mathmos lavalampen hebben een lange levensduur. U kunt hier de vervangende onderdelen kopen.
  2. V. Mijn lavalamp is defect, wat kan ik doen?
    A. Lees ten eerste deze veelgestelde vragen door, om te zien of uw vraag wordt beantwoord. Wij bieden één jaar garantie op al onze producten. Als u uw lamp minder dan een jaar geleden heeft gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice, die u graag verder helpt. Lees hiervoor onze richtlijnen voor het retourneren van defecte producten door.
  3. V. Waarom is mijn lavalamp beslagen?
    A. Lavalampen kunnen om de volgende twee redenen beslagen raken. Ze zijn geschud of verplaatst terwijl ze nog warm waren of ze zijn aan het eind van hun levensduur (2000 uur). Vervangingsflessen voor de lavalamp zijn bij ons verkrijgbaar.

  4. V. Waarom heeft mijn lavalamp bellen in het glas?
    A. Een lavalamp-fles wordt geproduceerd in een geautomatiseerde flessenfabriek. Kleine bellen in het glas horen bij het productieproces dus zijn geen fabricagefout.

  5. V. Wat zijn de verschillen in kwaliteit tussen een Mathmos-lavalamp en andere lavalampen?
    A. Onze lavaformule heeft een betere lavastroom, langere levensduur, heldere vloeistoffen en levendigere kleuren. De metalen onderdelen bevatten een hogere kwaliteit metaal, die wij met de hand glanzend kunnen oppoetsen. Onze gloeilampen zijn directioneel, zonder warme voet en richten het licht precies in de lavastroom. We hanteren een hogere veiligheidsnorm en streven naar kwaliteit, gecontroleerd door een aantal verschillende organisaties. Wij hebben een uitgebreid scala aan onderdelen in ons assortiment in tegenstelling tot andere wegwerpproducten. Wij kunnen inmiddels terugkijken op een uitstekende fabricagegeschiedenis van meer dan 50 jaar.
  6. V. Hoe lang duurt het voordat een lavalamp opgewarmd is?
    A. Een lavalamp begint, nadat u hem heeft aangezet, na een uur of anderhalf uur te werken. Eerst zal hij stalagmiete vormen geven en daarna de vormen, die kenmerkend zijn voor een lavalamp.

    Indien uw lavalamp binnen deze periode niet is opgewarmd dan zal hij wellicht op de verkeerde plaats staan of de kamer is te koud. Lavalampen werken niet op de tocht of in airconditioning. In de kamer dient het hiervoor minstens 20 graden Celcius te zijn.

  7. V. In de bovenkant van mijn lavalamp zit een grote bel die niet beweegt. Hoe komt dat?
    A. De lavalamp is oververhit. Misschien heeft hij te lang aangestaan (meer dan 8 uur). Wij adviseren u de lamp uit te zetten en af te laten koelen. Het kan ook zijn dat de temperatuur in de kamer te hoog is (meer dan 24 graden Celcius) of dat de lamp naast de verwarming staat. Zet hem in dat geval op een andere plaats.

  8. V. Hoe dien ik de lavalamp weg te gooien als hij niet meer werkt?
    A. Maak een gat in de metalen kap met een scherpe punt. Daarna kunt u de vloeistof eruit gieten. De fles kan dan op de normale manier worden gerecycled.

  9. V. Kan ik nieuwe vloeistof voor mijn lavalamp aanschaffen?
    A. Lavalamp-flessen zijn verzegeld dus we verkopen de vloeistoffen niet apart. U kunt wel een nieuwe fles met inhoud voor uw Mathmos lavalamp hier bestellen.

  10. V. Kan ik een nieuwe kap voor mijn lavalamp kopen?
    A. Lavalamp-flessen zijn verzegeld dus we verkopen de kap niet apart. U kunt wel een nieuwe fles met inhoud hier bestellen.

  11. V. Waarom staat mijn lavalamp-fles niet rechtop in de houder?
    A. Lavalamp-flessen zijn nooit helemaal hetzelfde. Draai de fles om totdat hij goed op de houder zit.

  12. V. Hoelang is de levensduur van een lavalamp?
    A. Mathmos lavalampen gaan ongeveer 2000 uur mee. Daarna kunt u vervangingsfles hier bestellen.

  13. V. Waar kan ik de gloeilampen voor mijn Mathmos lavalamp bestellen?
    A. Mathmos heeft een groot assortiment aan gloeilampen voor uw lavalamp hier verkrijgbaar.

  14. V. Waarom vervangt u de flessen niet altijd in de door mij gewenste kleur?
    A. Mathmos heeft een enorm aantal kleuren gefabriceerd gedurende onze lange geschiedenis. Helaas is het hierdoor niet mogelijk om alle kleuren op voorraad te houden. Wij verzoeken u dus vriendelijk om uw keuze te maken uit het huidige kleurenassortiment.

    navullingen op maat - kleuren op maat - aangepaste kleuren - aangepaste navullingen - fleskleuren - aangepaste fleskleuren - lavakleuren op maat - fleskleuren op maat - speciale kleuren

  15. V. Verzorgt u aangepaste hervullingen?
    A. Ja, we verzorgen dit één keer per jaar voor bepaalde flessen. Neem hiervoor s.v.p. contact op met onze klantenservice voor nadere informatie. Dit is echter een kostbaar proces en meer geschikt voor verzamelaars.

    navullingen op maat - kleuren op maat - aangepaste kleuren - aangepaste navullingen - fleskleuren - aangepaste fleskleuren - lavakleuren op maat - fleskleuren op maat - speciale kleuren

  16. V. Waarom maakt mijn lavalamp rare stalagmiet-vormen?
    A. Dit is een normaal onderdeel van het opwarmingsproces. Hierna zal de lavalamp de gebruikelijke lavavormen laten zien.

  17. V. Waarom gaat mijn lavalamp niet aan?
    A. Misschien doet de gloeilamp het niet meer. U kunt hier een nieuwe gloeilamp bestellen. Het kan ook zijn dat de zekering in de stekker vervangen dient te worden.

  18. V. Kunnen de Mathmos-lavalampen geleverd worden in de US en Canada?
    A. Helaas nog niet op dit moment.

    US lavalampen - Canada lavalampen - lavalampen US - lavalampen Canada - Amerika lavalampen - lavalampen Amerika - lavalamp US

  19. V. Waarom zijn er speciale flessen voor de Silver Astro en de Heritage Astro? Kan ik deze eigenlijk verwisselen? Kan ik een speciale kleur uit de ene serie voor de andere serie bestellen?
    A. De mix van deze twee series is verschillend. De geanodiseerde afwerking in de Heritage-serie verandert de manier waarop de lava stroomt. Het is dus helaas niet mogelijk om de flessen te verwisselen. Maak dus s.v.p. online uw keuze uit het huidige beschikbare assortiment voor elke serie.

    astroflessen - verschillende flessen - heritage astroflessen

  20. V. Waarom zijn er bellen in de lava te zien?
    A. Kleine belletjes in de lava zijn normaal. Vooral als u de lamp net heeft ontvangen. Na verloop van tijd zullen deze belletjes verminderen.
  21. V. Waarom is de vloeistof in mijn fles lichter geworden?
    A. Na verloop van tijd zal de kleurstof in de lava vervagen, vooral als deze in direct zonlicht is geplaatst. Indien uw lamp echter nog geen jaar oud is en u hebt de instructies gevolgd, neem dan hiervoor s.v.p. contact op met onze klantenservice. Als uw lamp meer dan een jaar oud is dan kunt u hier een nieuwe fles bestellen.

    vloeistof licht - lichte vloeistof

  22. V. Het vloeistofniveau van mijn lamp is te laag. Hoe vul ik deze bij?
    A. De Mathmos-lavalampflessen zijn niet verzegeld. Probeer echter niet om deze te openen en vul nooit de vloeistof zelf aan. Door de hitte van de lavalamp gaat het water uitzetten en door het aanvullen van de vloeistof kan de lamp te vol worden, waardoor er druk op het glas kan ontstaan als het water uitzet. Indien u niet tevreden bent met uw fles kunt u hier een nieuwe kopen.

    vloeistof laag - vloeistof hervullen - vloeistof bijvullen

  23. V. Waarom blijft er was hangen aan de binnenkant van de fles?
    A. Als u de lamp een paar keer heeft gebruikt zou deze was zich aan de rest van de was moeten gaan hechten. Als dit niet gebeurt en uw lamp is minder dan een jaar oud, dan verzoeken wij u vriendelijk om hier contact met ons op te nemen. Indien uw lamp meer dan een jaar oud is dan kunt u hier een vervangende fles kopen.

    was zit vast

  24. V. Hebt u nog meer kleuren in uw assortiment, dan die op uw website worden getoond?
    A. Nee, maar we voegen voortdurend nieuwe kleuren toe aan ons assortiment. Wij adviseren u dus om u aan te melden voor de mailinglijst om zo te worden geïnformeerd als er nieuwe kleuren verkrijgbaar zijn.

    flessen op maat - speciale flessen - aangepaste flessen - aangepaste kleur

  25. V. Mijn Jet-lavalamp is defect. Wat kan ik hieraan doen?
    A. U kunt evt. hier de gloeilampen voor uw Jet-lavalamp kopen. In het andere geval kunnen wij u helaas niet verder helpen omdat de fabricage van de Jet-lavalamp al vele jaren geleden is beëindigd.

    Jet lavalamp gebroken – Jet lavalamp vervanging - Jet vervanging

  26. V. Waarom zie ik een metalen spiraaltje in mijn lavalampfles?
    A. De metalen spiraal is een belangrijk onderdeel van een lavalampfles. Deze zou zich moeten bevinden op de bodem van de fles. Laat de lamp gedurende enkele uren aanstaan, zodat de spiraal vanzelf op de juiste plaats terechtkomt.

    metalen spiraal in fles - metalen veer in fles

  27. V. Waarom past mijn nieuwe Telstar-fles niet op mijn oude Telstar-voet?
    A. Flessen en voeten kunnen van tijd tot tijd een beetje van elkaar verschillen. Neem s.v.p. hier contact op met onze klantenservice.

    fles past niet - fles wil niet passen - wankele fles

  28. V. Waarom zie ik een vreemd voorwerp in mijn nieuwe lavalampfles?
    A. Er zou niets anders dan lava en vloeistof in de fles moeten zitten. Neem s.v.p. "hier contact op met onze klantenservice.

    haar in lavalamp - haar in fles - vuil in fles - vuil in lavalamp

  29. V. Hoe oud is mijn lavalamp?
    A. Er zijn veel kleine wijzigingen in de vervaardiging van Mathmos-lavalampen aangebracht gedurende onze lange productiegeschiedenis. Helaas kunnen we de lavalampen niet voorzien van een datum. Wij adviseren u om voor meer informatie hierover een bezoek te brengen aan een van onze gespecialiseerde websites zoals www.flowoflava.com.
  30. V. Hoe reinig ik mijn lavalamp?
    A. De fles dient te worden gereinigd met een glasreiniger en een doek. De voet en kap zijn van aluminium. Maak voor het schoonmaken hiervan dus gebruik van de hiervoor aanbevolen producten. Gebruik in geval van twijfel gewoon een zachte doek.

    lavalamp reinigen - lavalamp oppoetsen

  31. V. Mijn lavalamp is op de grond kapot gevallen. Hoe kan ik dit schoonmaken?
    A. Verwijder zoveel mogelijk vloeistof en lava van de vloer. Gebruik vervolgens de aanbevolen reinigingsproducten voor het verwijderen gekleurd water en was voor uw specifieke vloer.

    fles kapot gevallen - kapot gevallen fles

  32. V. Kan ik gloeilampen met bajonetsluiting voor mijn lamp uit 1960 kopen?
    A. Helaas niet bij ons. Wij adviseren u om hier online naar te zoeken.

    bajonetgloeilamp

  33. V. Kunt u mijn Smart Astro repareren?
    A. Neem s.v.p. hier contact met ons op.

    vervanging smart astro - gebroken smart astro - defecte smart astro

  34. V. Zal een vervangende fles passen op mijn Copper Astro of Lantern uit 1960?
    A. Ja, dat zou inderdaad moeten kunnen.

    fles copper lavalamp

  35. V. De vervangende fles, die ik heb besteld, past niet op mijn lamp. Kan ik deze ruilen?
    A. Ja, neem s.v.p. hier contact op met onze klantenservice.

    vervangen - fles ruilen - verkeerde fles besteld

  36. V. Kan ik nieuwe vloeistof en was kopen?
    A. Nee, wij adviseren u om een compleet nieuwe fles te bestellen.

    hervullen - vloeistof hervullen - hervullen vloeistof - hervullen fles - fles hervullen - hervulvloeistof kopen - kopen hervulvloeistof - nieuwe vloeistoffen kopen - nieuwe was kopen - nieuwe lava kopen

  37. V. Kan ik een glitterfles kopen?
    A. Glitterflessen zijn momenteel niet verkrijgbaar.
  38. V. Wat is de levensduur van een fles of gloeilamp?
    A. De Mathmos-lavalamp gaat 2000 uur mee. De levensduur van de gloeilampen variëren, maar zijn gegarandeerd voor 1 jaar vanaf de aankoop.

    hoelang fles - hoelang gloeilamp - gebroken gloeilamp - defecte gloeilamp

  39. V. Kan ik vervangende gloeilampen voor mijn USA Telstar-lamp kopen?
    A. Helaas niet bij ons. Wij adviseren u om hier online (in de VS) naar op zoek te gaan.

    telstar amerikaans - amerikaanse telstar - rocket lavalamp - gloeilamp telstar - telstar gloeilamp VS

  40. V. Kan ik vervangende flessen/gloeilampen voor mijn 3-in-1 lavalamp kopen?
    A. Omdat wij geen voorraad meer hebben van de flessen of gloeilampen, waarvan de fabricage is beëindigd, bieden wij u hier de gloeilampen en flessen uit ons huidige assortiment aan.

    drie-in-één - 3 in één - 3 in 1

  41. V. Ik ben de rubberen beschermers onder de voet van mijn Telstar kwijt geraakt. Wat kan ik doen?
    A. U kunt hier een nieuwe set bestellen.

    telstar rubberen voetjes - telstar vervangingen - rubberen voetjes telstar - rubberen voetjes rocket

  42. V. Kan ik een nieuwe glazen hitteschild voor mijn fluidium kopen?
    A. Helaas leveren wij dit onderdeel niet op dit moment.

    fluidium onderdelen - fluidium vervangingen

  43. V. Kan ik een nieuwe dimmer voor mijn Lunar bestellen?
    A. Helaas leveren wij dit onderdeel van de Lunar op het moment niet meer, omdat de fabricage van de Lunar is beëindigd.

    dimmer lunar - lunar dimmer

  44. V. Zijn Mathmos lavalampen geschikt voor kinderen?
    A. Een Mathmos lavalamp is een luxeproduct en geen speelgoed. Wij adviseren u een lavalamp buiten het bereik van kinderen onder de 14 jaar te houden.

  45. V. Kan ik een vervangingsfles voor mijn Jet kopen?
    A. Helaas zijn er geen vervangingsflessen meer verkrijgbaar voor dit niet meer verkrijgbare model Jet.

  46. V. Kan ik een vervangingsfles voor mijn Lunar kopen?
    A. Ja, die zijn hier verkrijgbaar.



 

Home :: VEELGESTELDE VRAGEN - Mathmos Lavalampen
 
 
The cookie settings on this website are adjusted to allow all cookies so that you have the very best experience. If you continue without changing your cookie settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies on our website. However, if you would like to, you can change your settings at any time using the Change cookie settings link in the Special menu. 
    
 
Terug naar boven