Levering en Retournering

Gratis levering vanuit de EU binnen 1-4 werkdagen*

Uw bestelling wordt direct vanuit het magazijn in Duitsland verzonden, waar we een goede voorraad bijhouden van het gehele Mathmos-arrangement.

Levering

Volledige Lampen en Flessen

Wij leveren via UPS rechtstreeks bij u thuis of op uw werkplek.
Levertijd naar Nederland of België bedraagt 1-4 werkdagen.

* Accessoires en Gloeilampen
(Bestellingen voor accessoires met een waarde van minder dan €30 worden verzonden door PostNL / Bestellingen voor lampen worden verzonden door PostNL, deze service duurt iets langer).

Wij vragen u om een geldig e-mailadres en mobiele telefoonnummer door te geven als u uw bestelling plaatst, zodat onze logistieke partners u de traceergegevens per e-mail en sms kunnen doorgeven.

Vul uw UPS-traceercode in (pakketnummer zonder spaties of de code die wij u per e-mail of SMS hebben toegezonden) https://www.ups.com/track?loc=nl_NL&requester=WT/

Voor vragen over de levering van uw bestelling kunt u ons een e-mail sturen via mathmos@mathmos.com

Indien u ons een geldig mobiele telefoonnummer en e-mailadres heeft gegeven, kan UPS u via e-mail en SMS op de leveringsdag een bericht sturen met nadere informatie over deze levering. Het is dan eventueel mogelijk om deze dag te verplaatsen, het leveringsadres te wijzigen of om door te geven dat u uw bestelling op een UPS-servicepunt wenst af te halen.

Mocht u het Sms-bericht niet gelezen hebben en u bent niet thuis als de bestelling wordt afgeleverd, dan zal de chauffeur een kaart achterlaten.

Moet ik invoerrechten, leveringskosten of andere kosten betalen?
Nee, de prijs die u ziet is de prijs die u betaalt, er zijn geen andere kosten.

Waar komt mijn bestelling vandaan?
De EU-orders worden verstuurd vanuit ons fulfilmentcentrum in Duitsland (Rhiem). We hebben daar goede voorraden met Mathmos-producten en werken al enkele jaren samen met Rhiem.

Veroorzaakt de Brexit vertragingen in de levering?
Mathmos heeft zich op deze beginperiode van de Brexit voorbereid en voorraden in ons Duitse fulfilmentcentrum opgebouwd, zodat onze klanten nog steeds van onze goede service gebruik kunnen maken.

Als ik mijn product wil retourneren, worden er dan extra kosten of heffingen in rekening gebracht?
Nee, u betaalt alleen de kosten voor het terugsturen van uw product binnen uw land.

Plan een gratis eCard per e-mail of social voor alle Mathmos producten met uw boodschap.

Mathmos eCards

Klantenservice met Gouden Ster

Voor uw eigen gemoedsrust hebben alleen de artikelen die u op Mathmos.com bestelt een garantie op fabricagefouten voor een periode van 2 jaar vanaf de aankoopdatum. Indien uw artikel een fabricagefout heeft, zullen wij deze repareren of vervangen, met inbegrip van alle verzendkosten.

Artikelen die bij andere retailers zijn gekocht, hebben een garantie op fabricagefouten voor een periode van 1 jaar vanaf de aankoopdatum.

Onder een fabricagefout verstaan we iedere fout in de materialen van het product of door de fabricage, die aanwezig was op het moment van ontvangst van het product.

Schade die als gevolg van de volgende omstandigheden is ontstaan, wordt niet aangemerkt als fabricagefout en valt ook niet onder onze garantie:

  • Bij gloeilampen die ouder zijn dan 1 jaar
  • Accidentele schade
  • Aanvaardbare (normale) slijtage
  • Schade veroorzaakt door misbruik of nalatigheid

Wij zullen de volgende producten niet vergoeden:

  • Indien ze niet in overeenstemming met de instructies zijn gebruikt of onderhouden Bijvoorbeeld als lavalampflessen zijn verplaatst, terwijl ze nog warm waren
  • Elk product dat door iemand anders dan Mathmos is aangepast of gerepareerd
  • Indien een product tweedehands, opgeknapt of zonder garantie is gekocht

Mathmos is trots op zijn hoge kwaliteitsproducten die voldoen aan alle relevante veiligheids- en kwaliteitsnormen. Als u echter denkt dat er iets mis is met een van onze producten, volg dan de volgende 2 stappen:

  1. Ga naar het FAQ-gedeelte van onze website (Veelgestelde vragen) Tik op de relevante vraag. Misschien dat hiermee uw probleem is opgelost.
  2. Mocht het FAQ-gedeelte geen oplossing voor uw probleem bieden en uw product valt nog binnen de garantieperiode van 2 jaar (alleen geldig voor klanten van Mathmos.com), neem dan contact op met ons team productexperts en zij zullen u adviseren wat u verder moet doen. Om ervoor te zorgen dat uw aanvraag zo efficiënt mogelijk wordt afgehandeld, verzoeken wij u vriendelijk om het volgende bij de hand te houden: uw bestelnummer, een foto waarop het probleem te zien is, een beschrijving van het probleem en de datum waarop u het probleem hebt opgemerkt.

Let op: Retourneer uw product niet voordat u eerst met ons contact hebt opgenomen en ons advies hebt ontvangen.

In plaats van onze gebruikelijke retourneringstermijn van 14 dagen kunnen producten, die vanaf 8 november 2023 tot 24 december 2023 door Mathmos zijn verzonden, aan ons worden geretourneerd voor een restitutie als we hierover vóór 30 januari 2024 op de hoogte worden gesteld. Alle andere leveringsvoorwaarden blijven onverminderd van kracht.

U hoeft daarbij alleen de verzendkosten naar een lokaal adres in uw eigen land te betalen.

Volg hiervoor onze retourprocedure in 5 stappen:

1. Neem contact met ons op

U dient eerst binnen 14 dagen per e-mail of telefoon contact met ons op te nemen voordat u uw product retourneert. Geef dan de volgende gegevens aan ons door: uw naam, het product, het ordernummer en uw e-mailadres. We sturen u vervolgens een retourlabel naar een adres in uw land.

interneteurope@mathmos.com

2. Retourformulier: vul dit in, knip het daarna uit en doe hem in het pakket

NaamOrdenummerProductnaamReden voor retournering en terugbetaling

3. Verpak het product zorgvuldig
Alle retourproducten dienen in een verkoopbare staat te worden geretourneerd (in de originele verpakking, ongebruikt en zorgvuldig verpakt). Zorg ervoor dat u het retourformulier in het pakket hebt gedaan. Als het product niet in een volledig verkoopbare staat aan ons wordt geretourneerd, kunnen we de terugbetaling van het product weigeren of verminderen.

  • Laat uw lavalamp minimaal 24 uur afkoelen voordat u hem inpakt (bijv. nadat u hem hebt aangezet om de kleur te zien).
  • Gebruik zoveel mogelijk de originele verpakking. Als onderdelen van de binnenverpakking beschadigd zijn, gebruik dan geschikte verpakkingsmaterialen, zoals sterk karton en noppenfolie, om het product in te pakken.
  • Bescherm de stekkerpennen met geschikt materiaal zoals noppenfolie of krantenpapier.
  • Beschermend materiaal dient ook rond de voet van de lamp en de kap te worden gewikkeld om deze tegen krassen te beschermen. Het snoer kan daarna rond de buitenkant van de lampvoet worden gewikkeld.
  • Vergeet niet dat lavalampen van glas zijn en dus zeer stevig verpakt moeten worden.

4. Stuur het product terug

U ontvangt instructies over hoe u dit moet doen als we u het retourlabel toezenden. Mathmos aanvaardt geen aansprakelijkheid voor goederen die tijdens het transport verloren of beschadigd raken. Daarom raden wij u aan om de producten zorgvuldig te verpakken en uw bewijs van verzending te bewaren.

5. Restitutie door Mathmos

Alle restituties worden binnen 2 weken verwerkt, nadat het artikel in onze fabriek is ontvangen; de meeste restituties worden hierbij echter binnen 3-5 dagen verwerkt. Als u deze nog niet binnen 2 weken heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via returns@mathmos.com en geef ons uw trackinginformatie van de retournering, zodat we dit kunnen onderzoeken.