Gratis snelle levering zonder extra kosten - 2 jaar garantie

VEELGESTELDE VRAGEN - Mathmos Lavalampen

Alle Lavalampen FAQs

  1. V. Kan ik vervangende onderdelen voor mijn lavalamp kopen?
    A. Ja, Mathmos lavalampen hebben een lange levensduur. U kunt hier de vervangende onderdelen kopen.
  2. V. Mijn lavalamp is defect, wat kan ik doen?
    A. Lees eerst deze veelgestelde vragen door om te zien of het antwoord op uw probleem ertussen staat. Zo niet, dan kunnen wij u mededelen dat wij één jaar garantie op al onze producten geven en twee jaar indien u uw aankoop op een van onze websites heeft gedaan. Als u uw lamp binnen de garantieperiode heeft gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice die u graag verder helpt. Lees hiervoor onze richtlijnen voor het retourneren van defecte producten door.
  3. V. Waarom is mijn lavalamp beslagen?
    A. Lavalampen kunnen om de volgende twee redenen beslagen raken. Ze zijn geschud of verplaatst terwijl ze nog warm waren of ze zijn aan het eind van hun levensduur (2000 uur). Vervangingsflessen voor de lavalamp zijn bij ons verkrijgbaar.

  4. V. Waarom heeft mijn lavalamp spikkeltjes en bellen in het glas?
    A. Mathmos lavalampflessen worden vervaardigd in een van de meest hoogwaardige, geautomatiseerde flesfabrieken van Groot-Brittannië. Tijdens het productieproces kunnen er kleine bellen ontstaan en dit is geen defect.

  5. V. Wat zijn de verschillen in kwaliteit tussen een Mathmos-lavalamp en andere lavalampen?
    A. Onze lavaformule heeft een betere lavastroom, langere levensduur, helderdere vloeistof en levendigere kleur. De metalen delen bevatten een hogere kwaliteit metaal waardoor wij deze met de hand glanzend kunnen oppoetsen. Onze gloeilampen geven gericht licht, zijn niet warm aan de basis en richten het licht in de lavastroom. We hanteren een hogere veiligheidsgraad en streven naar kwaliteit onder controle van een aantal verschillende organisaties. Wij hebben een uitgebreid scala aan onderdelen in ons assortiment in tegenstelling tot andere wegwerpproducten. Wij kunnen inmiddels terugkijken op een uitstekende Britse fabricage-geschiedenis van meer dan 56 jaar.
  6. V. Hoe lang duurt het voordat een lavalamp opgewarmd is?
    A. Een lavalamp begint, nadat u hem heeft aangezet, na een uur of anderhalf uur te werken. Eerst zal hij stalagmiete vormen geven en daarna de vormen, die kenmerkend zijn voor een lavalamp.

    Indien uw lavalamp binnen deze periode niet is opgewarmd dan zal hij wellicht op de verkeerde plaats staan of de kamer is te koud. Lavalampen werken niet op de tocht of in airconditioning. In de kamer dient het hiervoor minstens 20 graden Celcius te zijn.

  7. V. In de bovenkant van mijn lavalamp zit een grote bel die niet beweegt. Hoe komt dat?
    A. De lavalamp is oververhit. Misschien heeft hij te lang aangestaan (meer dan 8 uur). Wij adviseren u de lamp uit te zetten en af te laten koelen. Het kan ook zijn dat de temperatuur in de kamer te hoog is (meer dan 24 graden Celcius) of dat de lamp naast de verwarming staat. Zet hem in dat geval op een andere plaats.

  8. V. Hoe moet ik mijn lavalampfles recyclen als hij het einde van zijn levensduur heeft bereikt?
    A. Maak een gat in de metalen kap met een scherpe punt. Daarna kunt u de vloeistof eruit gieten. De fles kan dan op de normale manier worden gerecycled.

  9. V. Kan ik nieuwe vloeistof voor mijn lavalamp aanschaffen?
    A. Lavalamp-flessen zijn verzegeld dus we verkopen de vloeistoffen niet apart. U kunt wel een nieuwe fles met inhoud voor uw Mathmos lavalamp hier bestellen.

  10. V. Kan ik een nieuwe kap voor mijn lavalamp kopen?
    A. Lavalampenflessen vormen een verzegelde eenheid en daarom verkopen we de kap niet apart, maar kunt u hier een nieuwe fles met inhoud kopen.

  11. V. Waarom staat mijn lavalamp-fles niet rechtop in de houder?
    A. Flessen worden nu met een speciale rand aan de onderkant van de fles geleverd, om ervoor te zorgen dat de fles rechtop in de basis staat. Wanneer de fles op de basis wordt geplaatst, dan zou die daar stevig in moeten zitten, maar u kunt de fles dan nog steeds heen en weer bewegen omdat hij niet direct op de basis aansluit. Er treden in de loop der tijd minieme veranderingen in de grootte van de fles en de basis op, waardoor het soms kan gebeuren dat een fles niet in de basis van een veel ouder product past. Indien uw fles niet correct op de basis staat, neem dan contact op met onze klantenservice.

  12. V. Hoelang is de levensduur van een lavalamp?
    A. Mathmos lavalampen gaan ongeveer 2000 uur mee. Daarna kunt u vervangingsfles hier bestellen.

  13. V. Waar kan ik de gloeilampen voor mijn Mathmos lavalamp bestellen?
    A. Mathmos heeft een groot assortiment aan gloeilampen voor uw lavalamp hier verkrijgbaar.

  14. V. Wat doet Mathmos aan de geleidelijke afschaffing van halogeenlampen?
    A. Maakt u zich geen zorgen over de geleidelijke afschaffing van sommige halogeenlampen voor verlichtingsdoeleinden. Mathmos gebruikt namelijk de halogeenlampen primair om lavalampen te verwarmen en niet alleen om deze te verlichten. Dus het gebruik van halogeenlampen in onze lavalampen maakt deel uit van een speciale uitzondering op grond van de huidige regelgeving. We hebben grote voorraden van deze speciale gloeilampen en verzorgen hierin een doorlopend aanbod. We hebben ook alternatieve manieren om onze iconische lampen van stroom te voorzien als er in de toekomst nog meer wijzigingen in de regelgeving komen.

    bulb - halogen

  15. V. Waarom vervangt u de flessen niet altijd in de door mij gewenste kleur?
    A. Mathmos heeft een enorm aantal kleuren in de afgelopen jaren gefabriceerd. Helaas is het hierdoor niet mogelijk om alle kleuren op voorraad te houden. Wij adviseren u dus om een keuze uit het huidige assortiment te maken en u aan te melden bij een van onze social media-kanalen om op de hoogte te worden gehouden van beperkte oplages in andere kleuren.

    navullingen op maat - kleuren op maat - aangepaste kleuren - aangepaste navullingen - fleskleuren - aangepaste fleskleuren - lavakleuren op maat - fleskleuren op maat - speciale kleuren

  16. V. Verzorgt u aangepaste hervullingen?
    A. Ja, we verzorgen dit één keer per jaar voor bepaalde flessen. Neem hiervoor s.v.p. contact op met onze klantenservice voor nadere informatie. Dit is echter een kostbaar proces en meer geschikt voor verzamelaars.

    navullingen op maat - kleuren op maat - aangepaste kleuren - aangepaste navullingen - fleskleuren - aangepaste fleskleuren - lavakleuren op maat - fleskleuren op maat - speciale kleuren

  17. V. Waarom maakt mijn lavalamp rare stalagmiet-vormen?
    A. Dit is een normaal onderdeel van het opwarmingsproces. Hierna zal de lavalamp de gebruikelijke lavavormen laten zien.

  18. V. Waarom gaat mijn lavalamp niet aan?
    A. Misschien doet de gloeilamp het niet meer. U kunt hier een nieuwe gloeilamp bestellen. Het kan ook zijn dat de zekering in de stekker vervangen dient te worden.

  19. V. Worden lavalampen van Mathmos ook in de VS en Canada geleverd?
    A. Momenteel niet, maar u kunt zich aanmelden voor onze Amerikaanse mailinglijst om hiervan op de hoogte te worden gehouden.

    US lavalampen - Canada lavalampen - lavalampen US - lavalampen Canada - Amerika lavalampen - lavalampen Amerika - lavalamp US

  20. V. Waarom zijn er bellen in de lava te zien?
    A. Kleine belletjes in de lava zijn normaal. Vooral als u de lamp net heeft ontvangen. Na verloop van tijd zullen deze belletjes verminderen.
  21. V. Waarom is de gekleurde vloeistof in mijn lavalamp helder geworden?
    A. Kleuren zullen na verloop van tijd vervagen. Om de levensduur van de kleuren te verlengen, adviseren wij u om uw lamp uit de buurt van direct zonlicht, UV-licht of gereflecteerd licht te houden. De levensduur van de fles bedraagt ongeveer 2000 uur.

    vloeistof licht - lichte vloeistof

  22. V. Het vloeistofniveau van mijn lamp is te laag. Hoe vul ik deze bij?
    A. De Mathmos-lavalampflessen zijn niet verzegeld. Probeer echter niet om deze te openen en vul nooit de vloeistof zelf aan. Door de hitte van de lavalamp gaat het water uitzetten en door het aanvullen van de vloeistof kan de lamp te vol worden, waardoor er druk op het glas kan ontstaan als het water uitzet. Indien u niet tevreden bent met uw fles kunt u hier een nieuwe kopen.

    vloeistof laag - vloeistof hervullen - vloeistof bijvullen

  23. V. Waarom blijft er was hangen aan de binnenkant van de fles?
    A. Als u de lamp een paar keer heeft gebruikt zou deze was zich aan de rest van de was moeten gaan hechten. Als dit niet gebeurt en uw lamp is minder dan een jaar oud, dan verzoeken wij u vriendelijk om hier contact met ons op te nemen. Indien uw lamp meer dan een jaar oud is dan kunt u hier een vervangende fles kopen.

    was zit vast

  24. V. Heeft u nog meer kleuren in uw assortiment naast de kleuren op uw website?
    A. Nee, maar we voegen voortdurend nieuwe kleuren aan ons assortiment toe, dus wij adviseren u om u aan te melden voor onze mailinglijst om te worden geïnformeerd als er nieuwe kleuren verkrijgbaar zijn. Af en toe brengen we kleine oplages met speciale kleuren uit, dus zorg dat u via onze social media-kanalen hiervan op de hoogte blijft!

    flessen op maat - speciale flessen - aangepaste flessen - aangepaste kleur

  25. V. Waarom zie ik een metalen spiraaltje in mijn lavalampfles?
    A. De metalen spiraal is een belangrijk onderdeel van een lavalampfles. Deze zou zich moeten bevinden op de bodem van de fles. Laat de lamp gedurende enkele uren aanstaan, zodat de spiraal vanzelf op de juiste plaats terechtkomt.

    metalen spiraal in fles - metalen veer in fles

  26. V. Waarom zie ik een vreemd voorwerp in mijn nieuwe lavalampfles?
    A. Er zou niets anders dan lava en vloeistof in de fles moeten zitten. Neem s.v.p. "hier contact op met onze klantenservice.

    haar in lavalamp - haar in fles - vuil in fles - vuil in lavalamp

  27. V. Hoe oud is mijn lavalamp?
    A. Er zijn veel kleine wijzigingen in de vervaardiging van Mathmos-lavalampen aangebracht gedurende onze lange productiegeschiedenis. Helaas kunnen we de lavalampen niet voorzien van een datum. Wij adviseren u om voor meer informatie hierover een bezoek te brengen aan een van onze gespecialiseerde websites zoals www.flowoflava.com.
  28. V. Hoe reinig ik mijn lavalamp?
    A. De fles dient te worden gereinigd met een glasreiniger en een doek. De voet en kap zijn van aluminium. Maak voor het schoonmaken hiervan dus gebruik van de hiervoor aanbevolen producten. Gebruik in geval van twijfel gewoon een zachte doek.

    lavalamp reinigen - lavalamp oppoetsen

  29. V. Mijn lavalamp is op de grond kapot gevallen. Hoe kan ik dit schoonmaken?
    A. Verwijder zoveel mogelijk vloeistof en lava van de vloer. Gebruik vervolgens de aanbevolen reinigingsproducten voor het verwijderen gekleurd water en was voor uw specifieke vloer.

    fles kapot gevallen - kapot gevallen fles

  30. V. Kan ik gloeilampen met bajonetsluiting voor mijn lamp uit 1960 kopen?
    A. Ja dat kan, we hebben deze speciaal laten maken om ervoor te zorgen dat men nog steeds van onze jaren 60-lampen kan genieten: zie hier.

    bajonetgloeilamp

  31. V. De vervangende fles die ik heb besteld, past niet op mijn lamp. Kan ik deze vervangen?
    A. Neem hiervoor hier contact op met onze klantenservice.

    vervangen - fles ruilen - verkeerde fles besteld

  32. V. Kan ik nieuwe vloeistof en was kopen?
    A. Wij kunnen deze service niet continu aanbieden, maar als u zich aanmeldt bij een van onze social media-kanalen dan kunnen wij u wellicht op de hoogte stellen van data waarop verzamelaars hun flessen opnieuw kunnen laten bijvullen.

    hervullen - vloeistof hervullen - hervullen vloeistof - hervullen fles - fles hervullen - hervulvloeistof kopen - kopen hervulvloeistof - nieuwe vloeistoffen kopen - nieuwe was kopen - nieuwe lava kopen

  33. V. Wat is de levensduur van een fles of gloeilamp?
    A. De Mathmos-lavalamp gaat 2000 uur mee. De levensduur van de gloeilampen variëren, maar zijn gegarandeerd voor 1 jaar vanaf de aankoop.

    hoelang fles - hoelang gloeilamp - gebroken gloeilamp - defecte gloeilamp

  34. V. Waar staat het Mathmos-merk op mijn lavalamp?
    A. Het Mathmos-merk staat op de kunststof basis en is of op het product gedrukt, of op een merklabel op de kabel, of in het glas geëtst.
  35. V. Waarom zit er een kleine opening tussen de basis en de fles?
    A. Bij sommige lampen zit er een klein beetje ruimte tussen de basis en de fles. Dit is echter normaal.
  36. V. Hoe kan ik mijn lavalampbasis recyclen?
    A. Waarom koopt u eigenlijk geen nieuwe fles en lamp om hem opnieuw te gebruiken? Als u hem wenst te recyclen, breng hem dan hiervoor naar uw dichtstbijzijnde recyclingcentrum dat faciliteiten heeft voor het recyclen van elektrisch afval.
  37. V. Waarom ziet de kleur van mijn lavalamp er anders uit dan op de foto?
    A. Mathmos lavalampenflessen worden met de hand gemaakt, zodat er kleine kleurverschillen kunnen ontstaan. Hou er ook rekening mee dat de kleuren in het donker heel anders zijn dan in het licht. Onze foto’s zijn in het licht genomen.
  38. V. Leveren jullie ook lamphouders voor mijn basis?
    A. Vanwege de elektrische veiligheidsvoorschriften kunnen wij helaas geen lamphouders leveren.
  39. V. Is de formule van Mathmos lavalampen veranderd?
    A. De formule is sinds de jaren 60 verbeterd, waardoor onze lampen minder snel in de hitte zullen vertroebelen of in de kou zullen bevriezen. We hebben de formule in de afgelopen jaren echter niet meer aangepast.
  40. V. Waarom vloeit mijn lava niet goed / maakt geen lava-vormen?
    A.
    1. Controleer of uw lamp werkt.
    2. Controleer of u de lamp uit de buurt van tocht, airconditioning of een raam hebt geplaatst. Zet de lamp anders op een nieuwe locatie in de kamer.
    3. Zorg ervoor dat de kamertemperatuur ten minste 20 graden Celsius is.
    4. De lamp heeft de eerste keren meer tijd nodig om op te warmen; laat de lamp dan telkens 4 - 6 uur branden.
    5. Als u een oudere basis heeft, controleer dan of de juiste lichtbron is gemonteerd. Hier vindt u het gloeilampgedeelte over de mogelijke lampen.
    6. Er zou zich een spiraal onderin de fles moeten bevinden.
  41. V. Wat moet ik doen als mijn lavalamp is verplaatst terwijl hij aan staat en hij troebel is?
    A. Vertroebeling in een fles die is verplaatst tijdens het gebruik of terwijl hij nog warm is, is helaas niet te herstellen. U kunt wel proberen om de fles nog een paar keer te gebruiken om te kijken of er verbetering optreedt. Als dit niet helpt, dan kunt u hier een nieuwe fles kopen.

Fireflow, Pod & Pod+

  1. V. Welke theelichtjes moet ik gebruiken in mijn Fireflow / Pod?
    A. Theelichtjes verschillen in vlamhoogte, verwarmingsvermogen en lontlengte. De grotere theelichtjes met een hoogte van 15 mm werken het beste. Indien u een lager theelichtje heeft, kunt u proberen deze te verhogen door een munt onder het theelichtje te plaatsen.
  2. V. Werkt een theelichtlavalamp buiten?
    A. Ja, zoals bij iedere onbeschermde kaars heeft u hiervoor een plekje uit de wind nodig.

Telstar

  1. V. Ik ben de rubberen beschermers onder de voet van mijn Telstar kwijt geraakt. Wat kan ik doen?
    A. U kunt hier een nieuwe set bestellen.

    telstar rubberen voetjes - telstar vervangingen - rubberen voetjes telstar - rubberen voetjes rocket

  2. V. Waarom past mijn nieuwe Telstar-fles niet op mijn oude Telstar-voet?
    A. Flessen en voeten kunnen van tijd tot tijd een beetje van elkaar verschillen. Neem s.v.p. hier contact op met onze klantenservice.

    fles past niet - fles wil niet passen - wankele fles

  3. V. Kan ik vervangende gloeilampen voor mijn USA Telstar-lamp kopen?
    A. Helaas niet bij ons. Wij adviseren u om hier online (in de VS) naar op zoek te gaan.

    telstar amerikaans - amerikaanse telstar - rocket lavalamp - gloeilamp telstar - telstar gloeilamp VS

  4. V. Hoe reinig ik mijn Mathmos Telstar lavalamp?
    A. Gebruik een zachte doek voor zowel de benen als de rest van de lamp. Sommige oudere Telstars hebben gepolijste aluminium poten die in de loop van de tijd een aanslag krijgen. Deze kunnen worden gereinigd met een aluminiumreiniger.
  5. V. Hoe vervang ik een GU10-lamp in een Telstar lavalamp?
    A. Plaats de basis op zijn voetjes en houd deze aan de buitenkant van de lamphouder vast (het kunststof gedeelte, waar de kabel uit de basis komt). Pak daarna de lamp eruit door deze naar beneden te drukken en hem een kwartslag naar links te draaien.

Neo & Neo Wall

  1. V. Zijn Mathmos lavalampen geschikt voor kinderen?
    A. De enige lavalamp die geschikt is voor kinderen is de Mathmos Neo. De Neo is speciaal ontworpen voor kinderen, dus hij ziet er niet alleen stijlvol uit, maar hij is ook splintervrij, heeft bevestigingspunten, wordt niet te heet en is veilig in elkaar geschroefd. Dit betekent dat deze lamp de strenge veiligheidscontroles heeft doorstaan die nodig zijn om als kindveilig te worden geclassificeerd, iets waar geen enkele andere lavalamp in het Verenigd Koninkrijk aan kan tippen.  Wij raden aan om andere lavalampen goed buiten het bereik van kinderen onder de 14 jaar te plaatsen.
  2. V. Kan ik een Neo-fles in mijn Telstar- of Astrobaby-lavalamp gebruiken?
    A. Nee, de Neo-fles heeft een andere formule. Deze fles zal oververhit raken in de andere modellen en de lava in Astrobaby- en Telstar-flessen zal in de Neo langzamer of helemaal niet bewegen.
  3. V. Ik heb problemen met het monteren van mijn Neo.
    A. Vergeet niet om de dop en het rugelement bovenop de fles te doen voordat u deze op het voetstuk zet. Bekijk hier de instructievideo.
  4. V. Ik ben de schroef verloren waarmee ik mijn Neo in elkaar kan zetten.
    A. De schroef en inbussleutel met dezelfde afmeting zijn eenvoudig verkrijgbaar, maar u kunt alle losse onderdelen voor de Neo ook hier bestellen.
  5. V. De Neo-fles ziet er wat anders uit dan de andere Mathmos-lavalampflessen. Waarom is dat?
    A. Het heeft veiligheidsglas dat bij elkaar blijft als de fles mocht vallen en breken. Voor de verkoop van flessen klikt u hier.
  6. V. Waarom gaat mijn Neo-lavalamp niet gelijk aan?
    A. Er kan een lichte vertraging optreden voordat het licht aangaat. Dit is normaal bij halogeenlampen.
  7. V. Waarom komt de Neo in aanmerking voor een alle leeftijden-certificaat in tegenstelling tot de andere lavalampen?
    A. Er dient hiervoor aan een aantal strenge criteria te worden voldaan, bijvoorbeeld: de gloeilamp mag niet toegankelijk zijn zonder gereedschap, de lamp dient te werken op laagspanning i.p.v. netspanning, de lamp dient veiligheidsglas te hebben en de fles dient aan het voetstuk vast te zitten en mag niet te heet worden.
  8. V. Kan ik de Neo-fles en de gloeilamp gemakkelijk vervangen als hun levensduur is beëindigd?
    A. Ja, maak hiervoor de schroef op de achterkant met de bijgeleverde inbussleutel los en haal de Neo uit elkaar. Daarna heeft u toegang tot zowel de halogeencapsule als de fles. Vergeet niet om eerst te wachten totdat de lamp koud genoeg is om dit te doen. Koop uw reserveonderdelen hier.
  9. V. Er komt licht tussen de spleten door aan de achterkant van de Neo. Is dat normaal?
    A. Ja, dat is normaal.
  10. V. De schroef, waarmee de Neo is gemonteerd, steekt een beetje uit. Is dat normaal?
    A. De onderdelen kunnen een beetje van elkaar variëren, dus dit is normaal.
  11. V. Is it possible to connect my Neo Wall directly to the mains without the supplied power supply?
    A. Under no circumstances must the cable be cut off the Neo wall and the product directly connected to the household mains wiring. The product is a low voltage (class III) product and must be connected to the supplied power supply to function safely and correctly.

iO

  1. F. Waar staat het Mathmos merk op mijn iO?
    A. Het merk Mathmos staat op de metalen basis.
  2. F. Ik heb het beschermglas van de iO gebroken. Kan ik reserveonderdelen bij u bestellen?
    A. Ja, Mathmos lavalampen hebben een lange levensduur. U kunt hier de vervangende onderdelen kopen.
  3. F. Werkt een Lunar fles op mijn iO?
    A. De iO en de Lunar gebruiken dezelfde flessen en zijn verwisselbaar.
  4. F. Hoe kan ik mijn iO lavalamp reinigen?
    A. De fles dient te worden gereinigd met een glasreiniger en een doek. Gebruik gewoon een zachte doek om de metalen onderdelen schoon te maken.
  5. F. Ik ben de schroef kwijt die mijn iO bij elkaar houdt.
    A. U kunt een andere inbusschroef van het juiste formaat (M4 x 8 mm) gebruiken of hier een vervangende schroef of een ander reserveonderdeel voor uw iO bestellen.
  6. F. Wordt er een dimmer bij de iO geleverd?
    A. De iO werkt het beste bij een kamertemperatuur tussen 20 en 25 °C en heeft onder deze omstandigheden geen dimmer nodig. Soms echter, wanneer de temperatuur hoger is, kan het beter zijn om de lamp te dimmen. Plug-in dimmers voor halogeenlampen zijn verkrijgbaar en kunnen bij dit product worden gebruikt.
  7. F. De kap lijkt niet te passen.
    A. Zorg ervoor dat de kap op de juiste manier is vastgedraaid en dat de twee armen precies in de gleuven van de kap zitten, voordat u deze voorzichtig naar beneden duwt. Forceer hem niet, want dit kan uw product beschadigen.
  8. F. Moet het beschermglas precies passen?
    A. Ja, dit is een integraal veiligheidsonderdeel van het product.
  9. F. De schroeven waarmee mijn iO is gemonteerd, steken een beetje uit. Is dit normaal?
    A. Ze kunnen een beetje variëren van elkaar, dus dit is normaal.
  10. F. Hoe lang duurt het voordat mijn iO lavalamp is opgewarmd?
    A. De iO lavalamp zou binnen twee tot twee en een half uur moeten gaan werken, nadat u hem heeft aangezet. Eerst zult u stalagmietvormen zien die daarna over zullen gaan in de speciale lavalampvormen. Houd er rekening mee dat nieuwe flessen er langer over doen om op te warmen (maximaal drie uur), maar de opwarmtijd zal na verloop van tijd afnemen. Als uw lavalamp niet binnen deze tijd is opgewarmd, dan staat de lamp misschien op de verkeerde plaats of is de ruimte waarin hij staat te koud. Lavalampen moeten uit de buurt van tocht of een airconditioning worden geplaatst. De temperatuur van de kamer zou daarbij minimaal 20 °C moeten zijn.
  11. F. Ik heb problemen met het vervangen van de lamp.
    A. Zorg ervoor dat de stekker van het product uit het stopcontact is en dat de lamp is afgekoeld. Op het eerste gezicht lijkt de lamp te lang, maar er zitten veren in de contactpunten. Plaats het ene uiteinde van de lamp op de pen en duw hem zachtjes naar beneden. Het andere uiteinde van de lamp kan daarna op de andere pin worden geplaatst. Plaats het beschermglas terug.
  12. F. Heb ik de warmte-ring nodig?
    A. Ja, dit is een essentieel onderdeel van het verwarmsysteem voor de lava.
  13. F. Hoeveel weegt de iO?
    A. De iO weegt 9.9kg
  14. F. Hoe groot is de iO?
    A. De iO is 780 mm hoog en heeft een diameter van 240 mm

Vervallen lampen

  1. V. Mijn Jet-lavalamp is defect. Wat kan ik hieraan doen?
    A. U kunt evt. hier de gloeilampen voor uw Jet-lavalamp kopen. In het andere geval kunnen wij u helaas niet verder helpen omdat de fabricage van de Jet-lavalamp al vele jaren geleden is beëindigd.

    Jet lavalamp gebroken – Jet lavalamp vervanging - Jet vervanging

  2. V. Kunt u mijn Smart Astro repareren?
    A. Neem s.v.p. hier contact met ons op.

    vervanging smart astro - gebroken smart astro - defecte smart astro

  3. V. Zal een vervangende fles passen op mijn Copper Astro of Lantern uit 1960?
    A. Ja, dat zou inderdaad moeten kunnen.

    fles copper lavalamp

  4. V. Kan ik gloeilampen met bajonetsluiting voor mijn lamp uit 1960 kopen?
    A. Ja dat kan, we hebben deze speciaal laten maken om ervoor te zorgen dat men nog steeds van onze jaren 60-lampen kan genieten: zie hier.

    bajonetgloeilamp

  5. V. Kan ik een glitterfles kopen?
    A. Glitterflessen zijn momenteel niet verkrijgbaar.
  6. V. Kan ik vervangende flessen/gloeilampen voor mijn 3-in-1 lavalamp kopen?
    A. Omdat wij geen voorraad meer hebben van de flessen of gloeilampen, waarvan de fabricage is beëindigd, bieden wij u hier de gloeilampen en flessen uit ons huidige assortiment aan.

    drie-in-één - 3 in één - 3 in 1

  7. V. Kan ik een nieuw glazen hitteschild voor mijn fluidiumlamp kopen?
    A. Wij hebben dit onderdeel helaas momenteel niet op voorraad.

    fluidium onderdelen - fluidium vervangingen

  8. V. Kan ik een nieuwe dimmer voor mijn Lunar bestellen?
    A. Helaas leveren wij dit onderdeel van de Lunar op het moment niet meer, omdat de fabricage van de Lunar is beëindigd.

    dimmer lunar - lunar dimmer

  9. V. Kan ik een vervangingsfles voor mijn Jet kopen?
    A. Helaas zijn er geen vervangingsflessen meer verkrijgbaar voor dit niet meer verkrijgbare model Jet.

  10. V. Kan ik een vervangingsfles voor mijn Lunar kopen?
    A. Ja, die zijn hier verkrijgbaar.

 
 
We hebben cookies op uw computer geplaatst om deze website te verbeteren. Meer informatie
    
Terug naar boven