Rokit giga-raketlavalamp

365.00

 

Een nieuwe raketvormige giga-lavalamp van Mathmos, de uitvinders van de lavalamp.Afbeeldingen van de cartoonraketten uit het verleden en het heden vormden de inspiratie voor dit speelse ontwerp. Rokit wordt met trots in Groot-Brittannië gemaakt volgens strenge kwaliteitsnormen. U krijgt twee jaar garantie als u hem direct via onze website koopt.
Mathmos Rokit Giga-Raketlavalamp

Gratis Levering Binnen 1-4 Werkdagen
Meer informatie hier

Eenvoudige retourprocedure voor producten
Meer informatie hier

Meerdere veilige betaalmethoden
De volgende betalingsopties zijn beschikbaar:
Betalingstypes

Meer informatie hier

Specificaties

Hoogte: 66 cm (25.9 in)
Breedte: 25 cm (9.8 in)
Gewicht: 9.9 kg

Materialen

Flessen: Glas, gemaakt in Groot-Brittannië
Metaal: Aluminium, gemaakt in Groot-Brittannië
Lava: Mathmos speciale formule, Poole, Groot-Brittannië
Licht:: 80W lineaire halogeen capsule lamp - R7s 78mm 240V
Levensduur2000 uur
Kleurtemperatuur2900K
Vloedhoek36°
Lumen1380m
kWh/1000h80
Energielabel G

Instructies

Zie Volledige Instructies
  • Waar staat het Mathmos-merk op mijn Rokit?

    Het merk Mathmos staat op een poot.

  • Ik heb het Rokit-glasschild gebroken, heeft u hier een vervanging voor?

    Ja, Mathmos lavalampen hebben een lange levensduur. U kunt hier de vervangende onderdelen kopen.

  • Werkt een Lunar-fles op mijn Rokit?

    De Rokit, iO en de Lunar gebruiken dezelfde flessen en zijn onderling verwisselbaar.

  • Hoe reinig ik mijn Rokit lavalamp?

    De fles dient te worden gereinigd met een glasreiniger en een microvezeldoek. Gebruik alleen een microvezeldoek om de aluminium onderdelen te reinigen.  Gebruik geen schurende schoonmaakmiddelen, omdat dit het product onherstelbaar kan beschadigen.

  • Heeft u een dimmer voor de Rokit?

    De Rokit werkt het beste bij een omgevingstemperatuur tussen 20 en 25 graden en heeft onder deze omstandigheden geen dimmer nodig. Soms, wanneer de omgevingstemperatuur hoger is, kan het beter zijn om het product met een gedimde lamp laten werken. Insteekdimmers voor halogeenlampen zijn verkrijgbaar en kunnen met dit product worden gebruikt.

  • Moet ik het glazen warmteschild erin plaatsen?

    Ja. Dit is een belangrijk veiligheidsonderdeel van het product.

  • Hoelang duurt het voordat mijn Rokit lavalamp is opgewarmd?

    De Rokit lavalamp zou binnen twee tot twee en een half uur na het inschakelen, moeten gaan werken. Eerst zal de lavalamp stalagmieten vormen, en daarna de speciale lavalampvormen. Houd er rekening mee dat het opwarmingsproces bij nieuwe flessen langer kan duren (tot 3 uur), maar dit proces zal nadat u hem een paar keer heeft gebruikt, sneller gaan verlopen. Aangezien de Rokit een lager wattage gebruikt dan de iO, kan de lavastroom er anders uitzien dan bij de iO. Als uw lavalamp gedurende deze tijd niet opwarmt, kan het zijn dat hij op de verkeerde plaats staat of dat de kamertemperatuur te koud is. Lavalampen moeten uit de buurt van tocht en een airconditioning worden geplaatst. De kamertemperatuur dient ten minste 20 graden Celsius te zijn.

  • Ik heb problemen met het vervangen van de lamp

    Zorg ervoor dat de stekker van het product niet in het stopcontact zit en laat de Saturn eerst afkoelen. Op het eerste gezicht lijkt de lamp te lang voor de lamphouder, maar er zit een veer in het contactpunt. Plaats een uiteinde van de lamp op de pen en druk deze zachtjes in. Het andere uiteinde van de lamp kan dan op de andere pen worden geplaatst. Plaats het glazen schild terug.

  • Hoeveel weegt de Rokit?

    De Rokit weegt 12 kg.

  • Hoe groot is de Rokit?

    De Rokit is 665 mm hoog en heeft een doorsnede van 250 mm.

  • Soms zie ik een blauwe lichtflits van de voetschakelaar afkomen. Is dit wel veilig?

    Het is volkomen veilig. Als de spanning contact maakt met het andere deel van de schakelaar, kan dit soms een kleine blauwe flits veroorzaken.

  • Zijn de halogeenlampen die de Saturn gebruikt niet verboden?

    Deze lampen zijn momenteel vrijgesteld krachtens de nieuwe Britse en EU Eco Design-voorschriften.

  • Kan ik vervangende onderdelen voor mijn Mathmos lavalamp kopen?

    Jazeker. Mathmos lavalampen zijn ontworpen om lang mee te gaan en indien mogelijk afval te verminderen. U kunt vervangende onderdelen voor lavalampen zoals lampenbasesflessen en andere kleine extra's hier vinden.

  • Wat zijn de verschillen in kwaliteit tussen een Mathmos lavalamp en andere lavalampen?

    Mathmos produceert al sinds 1963 lavalampen van hoge kwaliteit in Groot-Brittannië en biedt een uitgebreid assortiment reserveonderdelen aan. Onze unieke lavaformule zorgt voor een superieure stroom, langere levensduur, helderdere vloeistof, en de meest levendige kleuren. Wij werken volgens de hoogste bouw- en veiligheidsnormen en worden door verschillende onafhankelijke instanties gecontroleerd.

  • Waarom zie ik een metalen spiraal in mijn lavalampfles?

    De metalen spiraal is een belangrijk onderdeel van elke lavalamp. Deze zou zich op de bodem van de fles moeten bevinden. Als deze losraakt, laat de lavalamp dan nog maximaal zes uur branden. Het kan nodig zijn dit proces te herhalen.

  • De vervangende fles, die ik heb besteld, past niet op mijn lamp. Kan ik deze ruilen?

    Neem hier contact op met de klantenservice van Mathmos.

  • Waarom heeft mijn lavalamp vreemde stalagmietvormen gemaakt?

    Dit is hoe een lavalamp werkt. Deze stalagmietvormen zijn het beginstadium van het opwarmingsproces. Laat de lavalamp langer branden en dan zullen deze gaan smelten. Er zullen daarna bewegende lavavormen ontstaan.

  • Waarom ziet de kleur van mijn lavalamp er anders uit dan op de foto?

    Mathmos lavalampflessen worden met de hand gemaakt, dus er kunnen kleine kleurvariaties ontstaan. De verschijning van de kleuren kan ook variëren onder verschillende lichtomstandigheden. Onze foto’s van de producten worden meestal in een lichtere omgeving genomen. Lees hier in onze blog meer over hoe verlichting lavalampen kan beïnvloeden.

  • Wat doet Mathmos aan de geleidelijke afschaffing van halogeenlampen?

    Maakt u zich geen zorgen. Terwijl sommige halogeenlampen voor verlichtingsdoeleinden geleidelijk worden afgeschaft, gebruikt Mathmos halogeenlampen die aan de voorschriften voldoen om de lavalampen te verwarmen en te verlichten. Wij hebben ook alternatieve manieren om onze iconische lampen van aandrijving te voorzien, mochten er in de toekomst nog wijzigingen in de regelgeving komen. Wij zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat onze lavalampen niet op de vuilnisbelt belanden en er zullen doorlopend reserveonderdelen beschikbaar zijn.

  • Wat is de levensduur van een fles of lamp van Mathmos?

    De flessen van de Mathmos lavalamp gaan ongeveer 2.000 uur mee. De levensduur van de lampen kan variëren naargelang het gebruik, aangezien halogeenlampen zeer kwetsbaar zijn. Vervangende lampen en flessen zijn hier te koop op onze website.

  • Hoe lang kan ik mijn lamp aan laten staan?

    De meeste lavalampen kunnen maximaal zes uur achter elkaar worden gebruikt. Voor de kaarslavalampen geldt maximaal vier uur en voor de Saturn giga-lavalamp maximaal 12 uur.

  • Waar staat het Mathmos-merk op mijn lavalamp?

    Dit zal per model verschillen. Het Mathmos-logo staat op de voet, de kap of op het label aan de kabel. In de meeste gevallen zal het op de fles geëtst zijn.

  • Waarom heeft mijn lavalamp spikkels en bubbels in het glas?

    Mathmos lavalampflessen worden vervaardigd in een van de meest hoogwaardige, geautomatiseerde flesfabrieken in Groot-Brittannië. Kleine belletjes in het glas vormen een normaal onderdeel van het fabricageproces en zijn geen fout.

  • Waarom zit er in mijn lavalampfles bovenin één grote bel die niet beweegt?

    De lavalamp is oververhit. Hij kan te lang aan hebben gestaan (meer dan 6 uur). Het kan ook zijn dat hij op een ongeschikte plaats staat, bijvoorbeeld in de buurt van een verwarming of een raam. Zet de lamp dan uit en laat hem afkoelen. Zet uw lavalamp daarna op een geschikte plaats tussen 20 en 24 graden.

  • Kunnen Mathmos lavalampen en reserveonderdelen in de VS of Canada worden geleverd?

    Op dit moment niet, maar schrijf u hier in voor onze VS-nieuwsbrief om te vernemen wanneer dit mogelijk wordt.

  • Waarom is de fles van mijn lavalamp troebel?

    Lavalampen kunnen om twee redenen troebel worden: ofwel ze zijn geschud of verplaatst terwijl ze heet waren, ofwel de fles heeft het einde van zijn levensduur bereikt (na ongeveer 2.000 uur). Dit is vaak onherstelbaar. Kijk of de situatie verbetert nadat u de lavalamp nog een paar keer heeft aan laten staan. Als de fles niet helderder wordt, kunt u hier een vervangende fles voor uw lavalamp kopen.

  • Waarom is de vloeistof in mijn fles lichter geworden?

    Na verloop van tijd zal de kleurstof in de lava vervagen, vooral als deze in direct zonlicht is geplaatst. Neem hier contact op met onze klantenservice als uw lamp nog onder de garantie valt en de instructies zijn opgevolgd. U kunt hier een nieuwe fles kopen als uw lavalamp niet langer onder de garantie valt.

  • Heeft u nog meer fleskleuren in uw assortiment, dan die op uw website worden getoond?

    Mathmos heeft een enorm aantal lavakleuren gefabriceerd in zijn lange geschiedenis, maar helaas is het niet mogelijk om iedere kleur op voorraad te houden. Wij vragen u dan ook om uit ons huidige assortimenteen keuze te maken. Wij kunnen helaas geen continue navulservice op maat aanbieden. U kunt zich echter wel inschrijven voor onze nieuwsbrief en onze social mediakanalen volgen, om op de hoogte te blijven van onze speciale aanbiedingen.

  • Kan ik nieuwe vloeistof voor mijn lamp kopen, of biedt u navullingen op maat aan?

    Wij bieden geen navullingen voor lavalampen aan. Lavalampflessen zijn verzegeld en er mag om veiligheidsredenen niet mee geknoeid worden. Probeer de vloeistof dan ook niet bij te vullen, anders vervalt de garantie, en dit kan leiden tot overvulling en een verhoogde druk op het glas omdat de vloeistof dan uitzet. Wij verkopen de vloeistoffen niet afzonderlijk, maar u kunt hier een nieuwe fles met de professioneel gevulde inhoud op onze website kopen.

  • Waarom zijn er bellen in de lava te zien?

    Kleine belletjes in de lava zijn normaal, vooral als u de lamp net heeft ontvangen. Na verloop van tijd zullen deze belletjes verminderen.

  • Waarom blijft er was aan de zijkant van de fles vastzitten?

    Probeer eerst de lavalamp een paar keer te gebruiken en controleer de was; deze zou zich bij de rest van de inhoud moeten voegen. Neem hier contact op met onze klantenservice als dit niet gebeurt en onze instructies zijn opgevolgd. Koop hier een nieuwe fles als uw lavalamp niet meer onder de garantie valt.

  • Waarom zie ik een vreemd voorwerp in mijn nieuwe lavalampfles?

    Er zou niets anders in de fles moeten zitten behalve lava, vloeistof en een metalen spiraal. Soms kunt u donkere spikkels in de lava zien als die stroomt. Aangezien elke partij flessen afzonderlijk wordt vervaardigd, kunnen soms verschillende hoeveelheden kleurstofdeeltjes in de lava worden waargenomen. Deze zullen vaak na verloop van tijd gaan vervagen en dit wordt dus niet als een defect beschouwd. Neem hier contact op met onze klantenservice als u iets anders in uw fles ziet.

  • Hoe moet ik mijn lavalamp recyclen aan het einde van zijn levensduur? (Behalve de Saturn)

    Waarom koopt u eigenlijk geen vervangingsonderdelen? U vindt hier op onze website de reserveonderdelen voor de meeste modellen lavalampen van Mathmos vanaf de jaren 60 tot heden. Indien u het apparaat moet recyclen, breng het dan naar het dichtstbijzijnde recyclingcentrum, dat gespecialiseerd is in het recyclen van elektrisch afval.

  • Is de formule van Mathmos lavalampen veranderd?

    De formulering is sinds de jaren 60 verbeterd, waardoor onze lampen minder snel vertroebelen in de hitte of bevriezen in de kou. Wij hebben deze formule echter al vele jaren niet meer gewijzigd.

  • Waarom stroomt mijn lavalampfles niet of maakt hij geen lavavormen?

    Controleer of uw lamp werkt en het juiste wattage heeft.Controleer of u de lamp uit de buurt van tocht, airconditioning of een raam hebt geplaatst. Probeer de lamp op een andere plaats in de kamer uit.Zorg ervoor dat de temperatuur in de kamer minstens 20 graden Celsius is.De lamp zal de eerste paar keer langer nodig hebben om op te warmen; laat de lamp iedere keer 4-6 uur branden.Indien u een oudere lampbasis heeft, controleer dan of de juiste lichtbron is gemonteerd. Bekijk hier het gedeelte over mogelijke lampen.Controleer of er een spiraal op de bodem van de fles ligt.
  • Hoe reinig ik mijn lavalamp?

    De fles dient te worden gereinigd met een glasreiniger en een doek. De basis en de kap zijn van aluminium of zink (afhankelijk van de lamp die u bezit). Gebruik hiervoor alleen aanbevolen producten. Gebruik in geval van twijfel voor de reiniging gewoon een zachte doek. Dus in ieder geval geen schurende schoonmaakmiddelen gebruiken, omdat die het product onherstelbaar kunnen beschadigen.

  • Mijn lavalamp is defect, wat kan ik doen?

    Lees eerst deze FAQ door om te zien of uw vraag wordt beantwoord. Zo niet, dan bieden wij één jaar garantie op al onze producten en twee jaar bij rechtstreekse aankoop via onze websites. Als uw lamp binnen de garantieperiode valt, neem dan contact op met onze klantenservice. Lees hiervoor onze Richtlijnen voor het retourneren van defecte producten.

  • Kan ik een nieuwe schroefdop kopen voor mijn lavalampfles?

    Mathmos lavalampflessen zijn verzegeld en daarom verkopen wij de schroefdop niet apart, maar u kunt hier wel een nieuwe gevulde Mathmos fles kopen. 

  • Mijn lavalamp is op de grond gebroken. Hoe kan ik dit schoonmaken?

    Verwijder zoveel mogelijk van de vloeistof en lava van de vloer. Gebruik vervolgens de aanbevolen reinigingsmethode voor het verwijderen gekleurd water en was voor uw specifieke vloer.

  • Hoe oud is mijn lavalamp?

    Er zijn veel kleine wijzigingen in de vervaardiging van Mathmos lavalampen aangebracht gedurende onze lange productiegeschiedenis. Helaas kunnen we de lavalampen niet voorzien van een datum. Om uw zoektocht te starten, kunt u een van de gespecialiseerde websites bezoeken, zoals www.flowoflava.com.

  • Levert u vervangende lampfittingen voor mijn basis?

    Vanwege de elektrische veiligheidsvoorschriften kunnen wij de lampfittingen niet afzonderlijk leveren. Volledig gemonteerde bases zijn hier verkrijgbaar in ons gedeelte voor reserveonderdelen.

Bekijk alle FAQs

Bekijk andere categorieën